רגע מביך • שטייניץ לדיינים הנבחרים: "לא ירחק היום ונשים ימונו לדיינות בבתי הדין"

בנצי לייזרוביץ | צילום: מארק ניימן - לע"מ No Comments on רגע מביך • שטייניץ לדיינים הנבחרים: "לא ירחק היום ונשים ימונו לדיינות בבתי הדין"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ראשון) התקיים בבית נשיא המדינה – טקס מינוי 22 הדיינים שנבחרו לכהן בבתי הדין האזוריים בישראל, בהשתתפותם של הראשל"צ הרה"ר הגר"י יוסף, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, השר לתשתיות לאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ והשר לשירותי דת, דוד אזולאי ואורחים נוספים.

רגע מביך התרחש במעמד בעת נאומו של שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, שמשמש גם כיו"ר הוועדה לבחירת דיינים – שהביע את תקוותו ואמר כי לא ירחק היום ונשים יכהנו כדיינות בבית הדין.

בתחילת דבריו אמר שטייניץ כי "זו נבחרת איכותית, משכמה ומעלה ובעלת הציונים הגבוהים ביותר. בתי הדין הרבניים צריכים לשמש אוזן קשבת לכלל הציבור. אני פונה אליכם בתקווה גדולה, שתחזקו את מעמדם ותדמיתם של בתי הדין הרבניים. אין לי ספק, שתשפטו לצדק ובחמלה לטובת הציבור".

וכאן הגיע הרגע המביך, "בוועדה היה מספר שיא של נשים, אני תקוה כי לא ירחק היום שהמערכת תשתנה ותמונה דיינות בבתי הדין. אנחנו עם יהודי במדינה יהודית. המסורת חשובה לכולנו. התורה היא סלע קיומנו. כולנו עם אחד, ועלינו לפעול יחד לחיזוק מדינת היהודים, ולבתי הדין הרבניים יש חלק בכך", אמר שטייניץ לדיינים הנבחרים.

ריבלין, דיינים

נשיא המדינה רובי ריבלין העניק לדיינים המתמנים את כתב מינוים, ואמר לדיינים, "אינכם חס ושלום נציגי מגזר זה או נציגי מגזר אחר – חסידים, ליטאים, אשכנזים או ספרדים. הנכם מתמנים היום כדיינים בבתי הדין של מדינת ישראל".

ריבלין, דיינים

לסיום נאם גם דוד אזולאי, השר לענייני דתות ואמר כי "אני מברך את הדיינים הנבחרים ומאחל לכם הצלחה רבה בתפקידכם החשוב. אחריות רבה מונחת את כתפיכם; ליזום ולהיות מעתה אוזן קשבת לכל מסורבי הגט ולשמוע את המצוקות של הגברים והנשים. לפעול לשיפור השרות בבתי הדין, קיצור תורים, שקיפות מלאה שמייצגת את יושר דרך התורה, וביחד בעזרת ה' נפעל לשיפור התדמית בפני הציבור, וכך גם נביא לקידוש שם שמיים. בתי הדין מפוזרים בכל רחבי הארץ, והדיינים יכולים לתרום גם לקהילה אם יגורו במקום כהונתם, אנחנו נתגמל דיינים שיתרמו לקהילה ויגורו במקום כהונתם".



0 תגובות